메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
우윤환 (한성대학교)
저널정보
(사)한국CDE학회 한국CDE학회 학술발표회 논문집 한국CADCAM학회 2011 학술발표회 논문집
발행연도
2011.1
수록면
923 - 930 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the last two decades, CAD systems have undergone a revolutionary change with the advent of the feature-based, parametric solid modeling. As opposed to the traditional methods which assume that there is one correct representation for a given part, a part can be created using several approaches with different sets of features in solid modeling. The criteria for the quality of a model can be the precision of geometric representation and the level of information that the model contains. It is obvious that the quality of CAD models affects the efficiency of product development process. However, it seems that CAD modeling education in colleges still focus on creations of CAD models without consideration of the quality of the models. In this paper, we propose several education approaches that help improving the quality of CAD models.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 현재 CAD 시스템의 특징
3. 모델품질 향상을 위한 CAD 모델링 교육
4. 피교육자를 상대로 한 설문조사
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-500-001137799