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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김동명 (가천대학교) 장주섭 (가천대학교) 손태관 (계명대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제22권 제7호
발행연도
2014.11
수록면
127 - 134 (8page)

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Active body control system is an important system for determining the driving stability and ride comfort of the vehicle. Active body control system is composed of a cylinder unit power supply unit, and control valve unit. Control valve is a proportional pressure control valve, the dynamic characteristics of the valve affects the performance of the active body control system. We have developed an analytical model, we analyzed the design parameters of the proportional pressure control valve. Further, by knowing the design parameters effect on the system and to optimize the design parameters, and improved performance of the dynamic properties.

목차

Abstract
1. 서론
2. 비례압력제어밸브의 구조 및 작동원리
3. 수학적 모델
4. 해석모델 개발
5. 설계 변수 민감도 분석
6. 최적화 설계
7. 결론
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