메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
최두열 (두원공조) 김철민 (두원공조) 이원석 (두원공조) 원종필 (자동차부품연구원) 이호성 (자동차부품연구원) 전한별 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2016년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2016.11
수록면
248 - 252 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The main objective of this study is to improve efficiency of heat pump system on battery electric vehicle under low temperature. In general, the operating temperature of automobile heat pump is lower than that of housewares. For this reason, it is necessary that high efficient heat pump system should be developed in other approach for EV. Because refrigerant of R134a has high specific volume at low temperature, flow rate of refrigerant is reduced in a system. In order to resolve this problem, the vapor injection technologies are recommended in heat pump system. In this study, the primary components of heat pump system have been developed to organize the vapor injection heat pump system. The compressor power consumption was measured and the analysis of the heating performance & COP was conducted.

목차

Abstract
1. 서론
2. 가스인젝션 시스템
3. 평가장비 및 평가조건
4. 평가결과 및 고찰
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-556-002262082